چند تکنیک ضروری در جلسه مصاحبه آزمون زبان انگلیسی آیلتس
نوشته شده توسط : admin

 

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

همانطور که می دانیم یکی از چهار مهارت اصلی در امتحان زبان انگلیسی آیلتس به بخش گفتاری (Speaking) اختصاص مییابد که شما با کسب نمره خوب در این بخش از آزمون میتوانید به نمره ی مطلوب خود برسید. در مدت زمان حدود ۱۵ دقیقه شما باید مهارت خود در صحبت کردن را به ممتحن ثابت کنید. ولی سوال اینجاست که چگونه مهارت خود با آموزش آنلاین زبان انگلیسی در Speaking را به اگزمینر ثابت کنیم؟ ما در این مقاله راهکارهایی را به شما خواهیم گفت که برای روز مصاحبه برای شما مفید است. با مجله دیاکو همراه باشید.

در مصاحبه‌ زبان انگلیسی  آیلتس چه نکاتی برای اگزمینر در اولویت قرار دارد؟

 ممتحن آزمون زبان انگلیسی شفاهی آیلتس بر برخی نکات زیر توجه می‌کند:پروان صحبت کردن داوطلب به کارگیری واژگان جدید زبان انگلیسی و مناسب در صحبت کردن داوطلب منسجم بودن و ارتباط درست موضوعات مطرح شده در آزمون شفاهی زبان انگلیسی تلفظ صحیح واژگان در آزمون شفاهی .

فرمت و ساختار مصاحبه‌ی آزمون زبان انگلیسی آیلتس چگونه است؟

 در قسمت شفاهی (Speaking) آیلتس زبان انگلیسی سولات در سه بخش مجزا مطرح می‌شود قسمت اول: در این بخش از مصاحبه سوالات عمومی (General) از قبیل اطلاعاتی درباره‌ی شغل، تحصیل، وضعیت تاهل فرد، محل تولد، علایق و موارد دیگر پرسیده می‌شود. قسمت دوم: در این بخش از آزمون زبان انگلیسی، اگزمینر برگه‌ی در اختیار داوطلب قرار  می‌دهد و در آن تاپیک‌هایی نوشته شده است، حدود یک دقیقه به شما زمان داده می‌شود که در ارتباط با موضوع‌های مطرح شده فکر کنید و پس از آن باید درباره‌ی آن‌ها حدود دو دقیقه صحبت کنید. در این بخش توجه داشته باشید که توضیحاتی که ارائه می‌دهید مستقیماً به موضوع ربط داده شود و مطالب همبستگی و انسجام (Cohesion) داشته باشد. قسمت سوم: در بخش سوم مصاحبه سوالاتی جزئی‌تر و تکمیلی‌تر در ارتباط با بخش دوم آزمون زبان انگلیسی آیلتس از داوطلب پرسیده می‌شود.

نکات کلیدی در مصاحبه‌ی آزمون زبان انگلیسی آیلتس

 چون در آزمون زبان انگلیسی آیلتس شما با اگزمینر روبه رو هستید و شاید فضای مصاحبه‌ به گونه‌ای نباشد که شما قبلاً انتظار آن را داشتید، پس پیش از هرچیز آمادگی روحی و آرامش شما در اولویت قرار دارد. مضطرب بودن شما سبب می‌شود که تمام تلاشی که شما برای این آزمون زبان انگلیسی انجام داده‌اید هدر رود. با ما همراه باشید تا نکاتی کلیدی و ضروری در ارتباط با روز آزمون شفاهی زبان انگلیسی با شما در میان بگذاریم.

اجتناب از پاسخ‌های کوتاه در آزمون زبان انگلیسی

سعی کنید که در هرکدام از بخش‌های مطرح شده مصاحبه از توضیح‌های کوتاه اجتناب کنید؛ بدین معنی که تا جایی که امکان دارد موضوع را بسط دهید. پاسخ‌های کوتاه و مختصر باعث می‌شود که اگزمینر فکر کند دانش پایینی دارید و قضاوت درستی در ارتباط با سطح و تسلط شما بر زبان انگلیسی نکند. البته از توضیحات اضافه نیز اجتناب کنید. بنابراین در پاسخ به سولات، حد تعادل را رعایت کنید. ولی چگونه می‌توانیم به صحبت خود در زبان انگلیسی شاخ و برگ دهیم؟ چندین روش برای بسط دادن موضوع هست که ما در این مقاله اشاره‌ای کوتاه بر آن‌ها خواهیم داشت.یکی از روش‌های موثر برای طولانی صحبت کردن این است که اگر اگزمینر سوالاتی مبنی بر این که شغل شما چیست مطرح کرد، می توانید برای پاسخ به این پرسش از روش (PPF)  یا (Past-Present-Future) که منظور آن زمان گذشته، حال و آینده است، استفاده کنید. برای پاسخ به سوال مربوط به شغل، شما می‌توانید از کارهایی که در گذشته انجام داده‌اید شروع کنید و کاری که در حال حاضر آن را انجام می‌دهید برای اگزمینر توضیح دهید و در انتهای صحبت، برنامه‌ی آتی خود در آینده را بیان کنید.روش دیگر استفاده از Wh Question Words هاست؛ یعنی اینکه اگر از شما پرسیده شود که به چه شهر یا کشوری علاقه دارید، در پاسخ به این سوال اگر از خود سوالاتی از این قبیل بپرسید که دلیل علاقمون به آن‌جا چه چیزی است؟ آب و هوای آن منطقه چگونه است؟ چند بار به آن‌جا سفر کرده‌ایم؟ با چه کسانی سفر کرده‌ایم؟ برای چه مدت آن‌جا اقامت کرده‌ایم؟ و سوالاتی از این نوع حتما در شاخ و برگ دادن و بسط آن موثر خواهد بود. 

اجتناب از پاسخ‌های حفظی در زبان انگلیسی

اگر شما در پاسخ به آزمون زبان انگلیسی از جواب‌های آماده استفاده کنید و از پیش مطالب را حفظ کرده باشید، اگزمینر آن را یک امتیاز منفی برای شما محسوب خواهد کرد و نمره‌ی خوبی به شما نمی‌دهد. این روزها در بازار منابع فراوانی برای مهارت Speaking موجود هست که اگر شما جملات را عیناً حفظ کنید، اگزمینر قطعاً متوجه شده و باعث کسر نمره‌ی شما می‌شود. استفاده از منابع در زبان انگلیسی Speaking غیر مفید نیست و بالعکس شما می‌توانید با بکارگیری واژگان منابع Speaking و بیان مطلب به زبان خودتان نمره قابل قبولی کسب کنید. تلفظ (Pronunciation) درست واژگان در زبان انگلیسی:از دیگر مواردی که می‌تواند در افزایش نمره‌ی شما در این بخش تاثیرگذار باشد، تلفظ صحیح واژگان زبان انگلیسی است. اگر شما از نظر گرامری و دانش واژگان بسیار خوب حق مطلب را ادا کرده باشید ولی تلفظ صحیحی نداشته باشید، قطعا ممتحن نمره‌ی این بخش را به شما نخواهد داد.  

سوال پرسیدن از اگزمینر در زبان انگلیسی آیلتس

 اگر برای شما در قسمت سوم سوالی پیش آید و از ممتحن بپرسید ایرادی ندارد ولی پرسش از اگزمینر در قسمت اول و دوم مصاحبه نمره‌ی منفی برای شما به همراه خواهد داشت. 

دقت در پاسخ به سوالات زبان انگلیسی

 همانطور که در قسمت‌های قبلی هم اشاره کردیم یکی از نکات مهم در این بخش این است  که در پاسخ به سوالات حاشیه نروید و به موضوعات فرعی نپردازید. اگر شما در توضیح موضوع مد نظر به جای آنکه به اصل موضوع بپردازید به حاشیه روید؛ اگزمینر تصور می‌کند که سوال را به درستی متوجه نشده‌اید و نمره‌ی این بخش را از دست خواهید داد.  

اجتناب از بکارگیری اصطلاحات عامیانه در زبان انگلیسی  (Slang)

 استفاده از اصطلاحات عامیانه و غیررسمی زبان انگلیسی در بخش Speaking به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. نادیده گرفتن این نکته سبب می‌شود که اگزمینر نمره‌ی خوبی به شما ندهد. ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که داوطلبان می‌بایست در روز مصاحبه‌ی آزمون زبان انگلیسی آیلتس به آن توجه داشته باشند بگوییم. علاوه بر موارد مذکور، شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون زبان انگلیسی آیلتس، با مشاورین مجرب ما در آکادمی دیاکو و آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir از طریق شماره تلفن 72114 تماس حاصل فرمائید. تخصص ما در دیاکو، آموزش به زبان‌آموزان با انگیزه و تلاشگر برای کسب نتیجه‌ی عالی در آیلتس (IELTS) است. برای اطلاع از دوره‌های آیلتس زبان انگلیسی در دیاکو با ما همراه باشید. 





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی+ آموزش انلاین زبان+زبان انگلیسی+آموزش زبان+دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: